co robi marketingowiec

W polityce marketing jest niezrównanym narzędziem, dlatego też specjalista do spraw marketingu cieszy się w tej przysłowiowej branży dużym powodzeniem. W zasadzie dzieje się tak zarówno w systemach demokratycznych jak i autorytarnych. Pierwszym w miarę naukowym dziełem opisującym zjawisko tak zwanego piaru był książę Nicolo Machiaweliego. Jest to niewielka w zasadzie książka, która między innymi pokazuje jak władcy powinni zachowywać się w celu zdobycia lub utrzymania władzy. Jednak wbrew obiegowej opinii, porady te nie są czymś złym, gdyż opierają się przede wszystkim na moralnym prawie chrześcijańskim. Autor piętnuje zabijanie, kłamstwo i inne tego typu cechy. Współcześnie jednak niektórzy marketingowcy polityczni, dość łatwo podejmują się działań z zakresu dość ciemnego. Przykładem może być ostatnia kampania prezydencka w naszym kraju, gdzie ustępujący prezydent oskarżał swego przeciwnika dość łatwo zdemaskowanymi kłamstwami. Niestety aby grać tak negatywną kartą należy być odpowiednio przygotowanym.

Tagi: , , , ,

2 komentarze

tentamso

16 lipca, 2015

Jest to dość ciekawe, że marketing polityczny tak bardzo się rożni od klasycznego.

slowacjina

16 lipca, 2015

Polityka to dla specjalisty do spraw marketingu ciekawy temat

Zostaw komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *