Firmy, którym zależy na tym, aby ich renoma była pozytywna, inwestują w profesjonalny marketing. Działania na chybił trafił nie zawsze przynoszą efekty zgodne z zamierzeniami. Profesjonaliści – marketingowcy mają należytą wiedzę nie tylko co do wyboru działań marketingowych na etapie ich planowania, ale również co do ewentualnych skutków.
Jedną z form skutecznej reklamy jest marketing szeptany prowadzony w sieci, jak i poza siecią. To współcześnie złożona gałąź marketingu. Oparta jest o media społecznościowe, techniki wzbudzenia zaufania oraz manipulacje popytem, opinią o produkcie, firmie, grę emocji i perswazję. Dzięki swej skuteczności marketing szeptany zyskuje na atrakcyjności. Mimo wszystko nie można go nadużywać, gdyż efekt będzie odwrotny do zamierzonego.
Nie każdy specjalista ds. marketingu ma wiedzę i doświadczenie z reklamą szeptaną. Wbrew pozorom nie jest to tak proste, na jakie może wyglądać. Różnorodność form marketingowych pozwala rotować działania reklamowe. By jednak proces ten był zaplanowany i zorganizowany, potrzebne jest wytyczenie strategii marketingowej w sposób fachowy. Nie mogą być to przedsięwzięcia przypadkowe, nieprzemyślane, pochopnie wybrane.
Tagi: marketing praca, marketing szeptany, specjalista ds. marketingu
4 komentarze
Alicja
Marketing szeptany to bardzo ważna część działań marketingowych
Bartosz
W ostatnim czasie ten segment marketingu bardzo się rozwinął.
iza
Marketing szeptany jest bardzo ważnym elementem dzisiejszej działalności.
Bartosz
Zgadza się 🙂