W marketingu bardzo trudno jest jasno określić zakres obowiązków pracowników. Zazwyczaj jest to katalog otwarty zadań, jakie są im powierzane do wykonania. Specjalista marketingu powinien się zająć zarówno planowaniem działań marketingowych, jak również zleceniem poszczególnych prac agencji reklamowej, a czasem również dopilnowaniem organizacji biznesowego spotkania. Często prace te są niezwykłą niespodzianką i urozmaiceniem pracy typowej dla marketingu.
Niestety nie zawsze są to zadania łatwe, przyjemne. Bywa, że trzeba pracować w weekend, w nocy, poza miejscem zamieszkania itp. Różnorodność to cecha branży reklamowej, łączy się bezpośrednio z pomysłowością i kreatywnymi działaniami marketingowców. Niezależnie od branży, w jakiej działa klient, którego usiłujemy promować, reklama to pełna różnorodność.
To ważne, by mieć na uwadze ten typ pracy startując w procesach rekrutacyjnych na stanowiska marketingowe. Wraz z tą różnorodnością wiąże się konieczność radzenia sobie z zadaniami pod wpływem presji czasu i stresu. Wielozadaniowość to niezbędna cecha idealnego marketingowca, podobnie jak komunikatywność i bycie na bieżąco z nowinkami branżowymi, innowacyjnymi metodami prowadzenia promocji.
Tagi: praca w marketingu, zakres obowiązków
2 komentarze
Tomek
Zakres obowiązków marketingowca jest tak różny, w zależności od firmy w której pracuje. Jednak generalna zasada to promowanie produktu/usługi i wspieranie sprzedaży.
Bartosz
Zgadza się, to główne zadanie marketingowca.