Praca w dziale marketingu może wyglądać różnie. Dobrze jest mieć sprecyzowane oczekiwania wobec pracy, wówczas o wiele łatwiej jest podjąć decyzję o zatrudnieniu. W jednej firmie to kwestia kontaktów z mediami, agencjami reklamowymi. W innej wykonywanie fizyczne reklam, projektów graficznych, a w jeszcze innej roznoszenie ulotek firmowych czy dzwonienie do klientów z bazy z ofertą handlową.
Zanim podejmiemy pracę jako specjalista ds. marketingu, należy dopytać o zakres obowiązków. Także o sposób organizacji pracy, by z czasem się nie zdziwić. Zawsze można negocjować warunki pracy i płacy, zwłaszcza dotyczące wynagrodzenia, sposobu naliczania premii.
Co do zasady osoba będąca specjalistą z odpowiednim przygotowaniem zawodowym nie powinna pracować jako ulotkarz, jednak rozumienie marketingu w każdej firmie jest inne. Sporo można wywnioskować po wizerunku firmy, jej marce w środowisku, wielkości i produkcie jaki oferuje. Wiedząc czym firma się zajmuje, handluje można spodziewać się, jak będzie wyglądała strategia marketingu, reklamy. Oczekiwania wobec marketingu mają zarówno pracodawcy jak i pracownicy. Nie każdemu marketingowcowi pasuje oferowana praca.
Tagi: marketing praca, praca w marketingu, zakres obowiązków