Wakacje i okres letni to czas wzmożonego wypoczynku. Dla specjalisty do spraw marketingu zajmującego się promocją miejsc lub usług turystycznych to także czas skończonej pracy, gdyż większość osób swoją decyzję o spędzeniu urlopu dokonuje wcześniej. Dobrzy marketingowcy potrafią zrobić czasem z naprawdę nieciekawego miejsca swego rodzaju eldorado turystyczne. Najlepszym chyba tego typu przykładem jest nasze wybrzeże. Morze Bałtyckie jest zimne, szare i wyjątkowo drogie. Jednak nie zmienia to faktu, że w lipcu i sierpniu przyjeżdżają tu setki tysięcy osób. Koszty takich wakacji nie różnią się w zasadzie niczym od urlopy na przykład nad Adriatykiem, gdzie pogoda jest pewna, a i atrakcji znacznie więcej. Zresztą marketingowcy potrafią także wypromować poszczególne miasta. Przykładem może być Wrocław, który nie jest tak naprawdę ani ładny, ani dobrze położony, jednak uważany jest za jedno z ładniejszych miejsc w Polsce. Jednak są miejsca, których nie da się wypromować, pomimo tego że nad tym pracuje wiele osób. Chodzi tu o Katowice pokazywane obecnie jako stolicę kulturalną, co jest fatalnym pomysłem.
Tagi: agencja reklamowa, e-marketing, marketing, marketing branżowy, praca w marketingu, praca w mediach, praca w reklamie, reklama, rekrutacja, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu