Realizując działania marketingowe warto je nie tylko planować, ale również budżetować. By reklama się udała, musi być opracowana dostatecznie dobrze pod każdym kątem, także rozplanowania budżetu. Niedoszacowana reklama może pociągać fatalne skutki dla firmy. Specjalista marketingu zobowiązany jest umieć rozeznać rynek i ocenić atrakcyjność oferty. Co więcej planowanie działalności marketingowej, kampanii marketingowych wymaga oceny atrakcyjności i kosztowności w stosunku do zamierzonych efektów. Prócz planowania, a z planowaniem związana jest analiza efektywności poszczególnych akcji. Dzięki analizie ich skuteczności w określonych okolicznościach z udziałem poszczególnych czynników specjalista marketingu jest w stanie przewidzieć, czy dana akcja ma szansę powodzenia i czy jest odpowiednia dla danego produktu i przypadku. To obszerna wiedza, która poszerzana jest wraz z latami doświadczeń, stażem pracy. Bez tej wiedzy dział się na oślep a pozytywne efekty reklamy to czysty przypadek, bowiem marketing złożony jest z setek zależności.
Tagi: działalnośc gospodarcza, marketing, praca w marketingu, reklama, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu, zarobki w marketingu, zarobki w reklamie